15 Şubat 2012 Çarşamba

Aldığınız Karar Doğru İse

Aldığını Kararlar Doğru İse..Hayat öğrenmek isteyene her gün yeni şeyler sunuyor. Kararlar alırız, kimi doğrudur kimi yanlış...


Aylin Kotil





Bir keresinde çok sevdiğim biri bana ‘insanı en çok ne mutlu eder’ diye sormuştu. Pek bir zorlanıp doğru cevabı verememiştim. Ona göre cevap çok basitti: ‘İnsanı en çok haklı çıkmak mutlu eder’, demişti bana.


 


Gelelim hayatın bana öğrettiğine; aldığım kararın birçok defa doğru olduğunu görmek beni gerçekten mutlu ediyor. Oysa onaylanmaya ihtiyacım yoktu. Kararım bana göre doğruydu ama evet, haklı çıkmak insanı mutlu ediyormuş.


Hayat, gerçekten insanı yoğuruyor ve bir kez daha anladım ki, sabırla yoğrulmak en büyük meziyetlerden biri.


Ani hareketler, öfkeye yenilmek insanlara geri dönülmez hatalar yaptırabiliyor. Ancak hayatı geldiği gibi sükunetle karşılamak ve üstesinden gelmeye çalışmak insana daha sonra olgunluğun keyfini yaşatıyor.


Ve anladım ki, en zor başardığımızı başarana kadar hayat bizi denemekten vazgeçmiyor. Zorlandığınız sabırsızlıksa, sürekli bir sabır sınavından geçiyorsunuz. Zorlandığınız dürüst olamamaksa sürekli dürüst olmanız için olaylar karşınıza çıkyor.


Ancak bir nokta var ki, ders almazsak her seferinde şiddeti artıyor.


Uyarılar bam bam boyutuna gelmeden pıt pıt safhasında anlamamız dileğiyle...


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder